SerieTips: #WhiteCollar

Hej
Kände att det kanske var dax för ett nytt SerieTips.
Dagens tips är ännu ett av USANetworks top serier nämligen #WhiteCollar.

 
 Matt Bomer spelar huvudrollen som Neal Caffrey, en förfalskare, bedragare, tjuv och konstälskare, and he's the best in the business. Endast en man har någonsin lyckats fånga honom, nämligen Peter Burk spelad av Tim Dekay. Burk är top detectiv på FBI's Whitecollar avdelning i NewYork.
Efter att Neal har spänderat en tid i fängelse gör han en deal med Peter Burk. Neal slipper fängelset om han avtjänar resten av sitt straff med en fotbojja och hjälper FBI med deras konstfall som den konstexpert han är.
Tillsammans löser Neal och Peter många brott, men Neal har ganska ofta hemligheter för Peter.
#WhiteCollar är en sådan serie som jag bestämt mej för att jag tyckte om redan 10minuter in i första avsnittet.
Samspelet mellan Neal och Peter är något som är väldigt tilldragande med denna serien, och det är inte det ända. Hemligheter och gömda skatter gör storyn helt oemotståndlig.
Karaktärerna i sig är också tilldragande, inte bara Neal med sin charm och Peter med sitt hjärta av guld utan även Mozzie som är en helt underbar och unik karaktär.
Detta är verkligen en typisk USANetwork serie och frågar ni mej är det ett stort plus då jag tycker att det absolut bästa serierna där ute är från USANetwork, så som #BurnNotice, #Suits, #NecessaryRoughness och #WhiteCollar.

 
 #WhiteCollar går på torsdagar och är nu inne på sin 5e säsong.
Ni som gillar #Suits och #BurnNotice borde iaf ge första avsnittet av #WhiteCollar en chans, som sagt jag fastnade redan efter 10minuter.

Till Next Time, Stay Tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag är en glad kille på 23år från Västkusten. Jag är helt galen i tv-serier och I see em all!
FifthSeason är en blogg med nyheter från tv världen, serietips och en massa snack om nya avsnitt av alla möjliga serier..
Så välkommen hit!