Premier av #Intelligence

Hej vänner.
Så i tisdags natt hade CBS nya serie #Intelligence premier och jag höll nästan på att glömma av det.
Nu har jag i alla fall sätt pilot avsnittet.

 
 Jag måste redan från början säga att jag är ganska besviken av första avsnittet. Hypen var stor men serien levde inte upp till förväntingarna.
I serien möter vi Gabriel Vaughn spelad av Josh Holloway från #Lost. Gabriel är föredetta elitsoldat som har fått ett microship inopererat i hjärnan. Shippet ger han möjlighet att ta del av alla federala databaser och en hel del annat, och detta gör han till Americas absolut främsta vapen.
Vi möter även Riley Neal (Meghan Ory från bl.a #OnceUponATime) som är föredetta secretservice och har jobbat som livvakt för presidenten. Riley får i uppdrag att skydda Gabriel Vaughn eftersom han är Usa's främsta vapen mot terrorismen.
Konceptet av serien är lysande, men skaparen Michael Seitzman har tidigare bara gjort ett par "made for tv movies" och kanske är detta anledningen till att första avsnittet är en besvikelse.
En action serie med ett lågt tempo och dåligt korrigerade fightscener, men som sagt ett lysande koncept.
Manuset verkar ganska välskrivet dock och jag tror att det finns mycket kvar till storyn som kommer i senare avsnitt. Jag ska inte trasha serien helt baserat på enbart piloten men om den fortsätter i samma låga tempo så kommer jag nog att ge upp efter bara ett par avsnitt.
#Intelligence har trotts allt nyckeln till att lyckas med ett underbart koncept och lysande skådespelare som till exempel Lance Reddick från #Fringe och #TheWire, och Marg Helgenberger från #CSI.
 
Aja en vecka till nästa avsnitt, jag hoppas att dom ökar tempot lite.
 
Till Next Time, Stay Tuned!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag är en glad kille på 23år från Västkusten. Jag är helt galen i tv-serier och I see em all!
FifthSeason är en blogg med nyheter från tv världen, serietips och en massa snack om nya avsnitt av alla möjliga serier..
Så välkommen hit!