SerieTips: #DaVinci'sDemons

Hej bloggen!
Idag är det dax för ett nytt serietips.
Dagens tips är en av mina nya favoriter nämligen #DaVinci'sDemons.




David S. Goyer, en av författarna bakom Batman filmerna, #FlashForward och en av mina personliga favoriter #Freakylinks har nu kommit med serien #DaVinci'sDemons.
Tom Riley spelar huvudrollen som en av historiens smartaste och också märkligaste hjärnor nämligen Leonardo DaVinci. Detta är en fiktionell historia baserad på historiska händelser.
Många om inte alla uppfinningar i serien är DaVinci's egna och händelserna i serien är även i breda drag historiskt korekta.
Den handlar om Leonardo DaVinci under sina unga år. En mycket udda men helt underbar karaktär, lite som Sherlock Holmes, helt skruvad men på samma gång så fruktansvärt älskvärd.
Historien är ganska mystisk, och Leonardo dras in i en värld där tid inte är helt relevant och där han är en nyckelkaraktär i hur framtiden kommer att utformas. Mystiken tätnar mer och mer när Leonardo letar efter sanningen om sin mor som han inte har träffat sen han bara var en bäbis.
Serien kretsar även mycket runt Florence, staden som DaVinci älskade över allt annat, och om hur Vatikanen i Rom vill ta över Florence för att sedan styra hela Italien.
Det är upp till DaVinci som krigsingenjör att försvara sin stad om den skall fortsätta att vara självständig.
Historien i serien är lite lik en Dan Brown bok, och den har definitivt samma spänning.
Detta är en serie som jag redan efter första avsnittet blev helt förälskad i, och med 8 avsnitt i första säsongen är det lätt att komma ikapp innan säsong nummer två kommer i mars.



Fler SerieTips kommer garranterat inom de närmsta dagarna.. Tills dess tycker jag definitivt att ni ska ge denna serien en ärlig chans.
Sen ska jag försöka knåpa ihop ett litet inlägg om streaming sidor också om någon är intresserad.

Till Next Time, Stay Tuned
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag är en glad kille på 23år från Västkusten. Jag är helt galen i tv-serier och I see em all!
FifthSeason är en blogg med nyheter från tv världen, serietips och en massa snack om nya avsnitt av alla möjliga serier..
Så välkommen hit!