Ny serie #BlackSails

Hej bloggen.
Nu är jag tillbaka efter en vecka utan någon bloggande.
Jag har det senaste i stort sätt kämpat mej igenom första säsongen av #GameOfThrones och ska jag vara ärlig förstår jag inte vad all hype kommer ifrån, jag tycker inte den är nåt vidare speciell. Men så skulle jag nog kunna säga om de flesta HBO serier.
Men nu är jag inte här för att prata om HBO utan istället prata om Starz nya Original serie som hade premier igår nämligen #BlackSails

 
 Från skaparen av #Jericho (som jag helt glömt av att skriva om) Jonathan E. Steinberg kommer nu en ny orginal serie från Starz. #BlackSails är en serie om pirater, och inte vilka pirater som helst utan kapten Flint och hans besättning. Ni vet John Silver och resten av gänget från skattkammarön.
Historien utspelar sej dock ungefär 20 år innan historien om skattkammarön.
Ja vad kan man säga om denna serien? Efter att ha sett första avsnittet kan jag väll säga så mycket som att jag är sugen på att se mera.
I första avsnittet får vi möta Kapten Flints besättning och i synnerhet John Silver, som för att rädda sitt liv när det skeppet han jobbat på blir övertaget av pirater bestämmer sej för ansluta sej till Flints besättning.
Ganska snart går skeppet i land för att sälja de varor som de stulit under sin resa.
Väl i land får vi möta Eleanor Guthrie som verkar vara någon slags ledar figur i denna hamnstad som ägs av pirater.
Historien som serien bygger på han precis börjat och än sålänge får vi enbart veta att Flint är ute efter ett visst skepp från den Spanska flottan med en last värd 5,000,000.
För att lokalisera skeppet behövs ledtrådar och John Silver sitter på en av dessa, en sida utriven ur en loggbok.
 
Första Säsongen består av 8 avsnitt och nästa avsnitt kommer redan nästa lördag den 1e februari

 
Jag kan inte komma på särskilt mycket mer att skriva om denna helt nya serie, men jag tycker att ni som gillar pirater och historier om gömda skatter borde ge detta pilot avsnitt på 69minuter en chans.

Jag ska nu i veckan försöka att vara lite mer aktiv men jag kan tyvärr inte lova någonting.
Imorgon natt (Månad) kommer avsnitt nummer 200 av #HowIMetYourMother och jag har länge väntat på det här avsnittet eftersom det är skriver ur "The Mothers" synvinkel, och avsnittet heter just "How your mother met me". Så ni som är fans av "HIMYM borde bänka er för avsnitt nummer 200.

I guess thats it.
Till Next Time, Stay Tuned!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Jag är en glad kille på 23år från Västkusten. Jag är helt galen i tv-serier och I see em all!
FifthSeason är en blogg med nyheter från tv världen, serietips och en massa snack om nya avsnitt av alla möjliga serier..
Så välkommen hit!